30.08.2011 10:20

Výsledky sklizně obilovin k 30.08.2011

Výsledky sklizně obilovin k 30.08.2011

Pěstitelé sklidili už takřka všechno obilí a kombajnům zbývá posekat poslední necelá tři procenta tuzemských polí. V případě řepky zůstalo nesklizeno zhruba jedno procento osetých ploch. Průměrné hektarové výnosy u obilí i řepky jsou letos vyšší než před rokem, vyplývá z údajů, které dnes zveřejnilo ministerstvo zemědělství (MZe). Podle prezidenta Agrární komory Jana Veleby bude letošní sklizeň až o zhruba desetinu vyšší než loni.

K dnešnímu datu je sklizeno 1,31 milionu hektarů polí s obilím z celkem 1,35 milionu hektarů osetých pro letošní sklizeň. Celkem už je v sýpkách 7,226 milionu tun obilí. Řepku mají farmáři pod střechou z  více než 369.000 hektarů, ze kterých sklidili 1,1 milionu tun této plodiny. Celkově nejrozšířenější tuzemskou olejninou letos oseli rekordních více než 373.000 hektarů.
Průměrný hektarový výnos u dosud sklizených obilovin dosahuje 5,5 tuny, před rokem touto dobou činil 4,9 tuny. Také u řepky je dosavadní průměrný výnos 3,01 tuny z hektaru meziročně vyšší, ke srovnatelnému datu roku 2010 byl 2,9 tuny z hektaru.
Podle Veleby bude překonán červencový odhad Českého statistického úřadu, který počítal, že sklizeň základních obilovin letos vzroste o 6,4 procenta. "Dostaneme se k deseti procentům a může to být i přes deset procent," řekl již minulý týden Veleba.
Letošní sklizeň základních obilovin by podle červencového odhadu Českého statistického úřadu měla být o 6,4 procenta vyšší než loňská a měla by činit 6,567 milionu tun. Úroda řepky se měla snížit o 0,6 procenta na 1,036 milionu tun.

Tisknout


Prodej zemědělské a komunální techniky


Rozvíjíme rodinné hodnoty - tradice, spolehlivost a solidnost.

+420 327 551 020


Autorizovaný prodejce strojů firem DEWULF, KUBOTA, KRONE, SMS Rokycany, KVERNELAND

© 2017, VOBOSYSTÉM s.r.o. – všechna práva vyhrazena

Prohlášení o přístupnosti | Ochrana osobních údajů | Mapa stránek

Webové stránky vytvořila eBRÁNA s.r.o. | Vytvořeno na CMS WebArchitect | SEO a internetový marketing